Nie tak dawne zmiany prawne spowodowały dosyć spore zamieszanie na rynku farmaceutycznym. Od początku roku 2012 weszła nowa lista leków refundowanych oraz uległy zmianie zasady wypisywania i realizowania recept. Dodatkowo ministerstwo wprowadziło całkowity zakaz reklamy dla aptek.
Apteki, chcąc od tej pory w jakiś sposób utrzymać się na rynku muszą mieć nie tylko dobrą lokalizację i niskie ceny. Muszą również zapewnić odpowiednią jakość obsługi tak, aby pacjenci wracali do nich przy następnym planowanym zakupie leków.
Podobna sytuacja dotyka również apteki internetowe, które działają w oparciu o apteki tradycyjne.
Do tej pory praktycznie każda większa apteka internetowa, aby przyciągnąć osoby na zakupy stosowała różne formy reklamy i promocji. Od programów partnerskich, przez programy lojalnościowe, aż po gazetki reklamowe.
Teraz apteka internetowa chcąc zatrzymać osobę na stronie musi stosować inne metody. Dobrze jest wykorzystać możliwość opracowania ciekawej bazy wiedzy przydatnej dla pacjenta. Jeżeli osoba, która szuka informacji na temat leku znajdzie na stronie dodatkowe i ciekawe informacje powinna spokojnie wrócić do tej apteki przy następnej okazji.
Tworząc różnego rodzaju bazy wiedzy i możliwości komentowania i wyrażania opinii apteka może zbudować dobry wizerunek i przez to zachować klientów u siebie. Jak widać zmiany w prawie znacznie zmniejszyły możliwości konkurowania aptek między sobą. Oprócz zakazu reklam w przypadku aptek tradycyjnych i internetowych doszło również ustawowe ustalanie cen leków refundowanych.